razvan@paharnicul.ro | +40 744 588 570

aMUSEd

Săptămâna trecută, m-am întâlnit, la Craiova, cu doi prieteni care m-au invitat, seara, la masă în oraş. Locul faptei, restaurantul Epoca, e o locantă cu ştaif, cu un meniu sofisticat, cu o bună listă de vinuri şi cu chelneri foarte amabili şi comunicativi. Ca şi cum toate astea n-ar fi fost de ajuns, proprietarul ne-a permis să servim la masă un vin roşu pe care-l adusesem în dar prietenilor mei, aducându-ne chiar el paharele potrivite şi un decantor. Până să ajungem însă la vinul roşu, am hotărât să începem masa cu un vin din lista restaurantului, iar prima mea opţiune a fost o sticlă de spumant Sole Roze de la Cramele Recaş.

Zis şi făcut: chelnerul ne-a adus spumantul, bine frapat, împreună cu o a doua sticlă, pe care m-am străduit în zadar s-o identific. În acel moment s-a declanşat asupra mea un foarte interesant experiment de marketing: “Văd că vă plac vinurile roze” îmi zice chelnerul… “N-aţi vrea să încercaţi ceva nou?”… şi îmi pune în faţă o sticlă de roze Muse Night de la Cramele Recaş. Recunosc, m-am uitat “ca găina-n lemne”, fiindcă habar n-aveam, la vremea aceea, de existenţa gamei Muse. Oarecum mândru că m-a pus în încurcătură, chelnerul profită de tăcerea mea: “Tocmai s-a lansat săptămâna asta!”. Eu nu mai eram deloc atent la el, scufundându-mă deja în studiul sticlei: roze din Pinot Noir & Fetească Neagră, demisec, sticlă translucidă integral sablată, inscripţionare direct pe sticlă cu cerneală luminescentă, dop de sticlă tip Vinolok… Verdict: “Not my sandwich”. Am refuzat politicos şi l-am rugat pe chelner să ne toarne în pahare spumantul comandat iniţial… Cu alte cuvinte, nu m-am simţit deloc “în target”…

Dacă e să stau strâmb şi să judec drept, întâmplarea asta, dincolo de a fi oarecum amuzantă, este, de fapt, una foarte elocventă. Ea demonstrează faptul că Recaşul a ţintit foarte corect cu gama Muse: către tineri, către cei fără idiosincrasii şi fără idei preconcepute despre vin… Fiindcă noi, aşa-zişii “amatori pasionaţi” sau, vezi Doamne, “cunoscători” suntem, trebuie s-o recunoaştem, un pic prea conservatori. Avem de-a face, la urma urmei, cu un demers de tip André Rieu, cel care a împachetat muzica clasică într-un frumos ambalaj de marketing şi a coborât-o în stradă, printre oamenii tineri, cu riscul de a-şi ridica în cap toţi criticii muzicali.

Acum câteva zile, am participat şi eu la lansarea în Bucureşti a gamei Muse, prilej cu care am gustat, în fine, vinul pe care l-am refuzat la Craiova. Pot să vă spun că între Muse Day şi Muse Night e doar o diferenţă de zahăr rezidual – primul este sec, iar al doilea e demisec. Împreună cu o parte dintre “cunoscătorii” prezenţi la eveniment, am decis în unanimitate, că demisecul e cel mai echilibrat asamblaj. Ca să nu mai lungim vorba, ambele vinuri sunt foarte proaspete, exotice şi vorbesc, cu nonşalanţă, pe înţelesul tuturor. Precum André Rieu.

Related articles

Verticală de Pinot Noir BIO

Cea mai memorabilă degustare a anului 2024

Au fost multe degustări la care am fost invitat să vorbesc anul acesta şi nu vreau, sub nicio formă, să fac aici un top al […]

Learn More

Aşadar, e-commerce!

Editorialul lui Cezar Ioan din ultimul număr (69/2014) al revistei Vinul.ro porneşte de la observaţia că anul 2014 “surprinde vinul românesc într-o postură vulnerabilă”. Nimic […]

Learn More
Rosé Premium 2018, Villa Vinèa

Tocăniţă de pui & Premium Rosé 2018, Villa Vinèa

Un rozé din Pinot Noir şi Zweigelt (soi de origine austrică), cu note aromatice discrete, de fructe roşii şi condimente, dar care punctează decisiv la […]

Learn More